07

ett virvel 
av tankar 
             känslor 
                       små minnesskärvor 

en snövind som lägger de sista höstlöven till vila 
kryper sig innanför min yllejacka och viskar om ett 
                                   evighetslångt vintermörker 


sov min sköna, sov 
vakna till våren, lilla blomma 




jag tror jag är fri 
att jag varit fri 
så många gånger om 

igen 
       imorgon 
                   igår 

men ofta är det inte alls sant 
- är det faktiskt möjligt att nå denna eftersträvade glimt utav himlen? 

frihet är alldeles för abstrakt för att tas i folkmun 
fula gapande folkmunnar fulla med snabbmakaroner och falukorv 
                   januaristormarna tar dem också 
           med ett dundrande våld 
                                            obarmhärtigt 
                                                              med tv-brus och radiopop 



så 
var tyst, och göm dig väl 
                       vila länge 
                              till aprilsolen. 

Allmänt | |
Upp